torsdag 26 februari 2015

Nät shopping !

Sen jag lärde mig det här med att betala alla räkningar via nätet... så har nät shoppingen ökat markant... tyvärr.
Och av någon märklig anledning, kommer jag sällan ihåg vad jag beställt... så fort jag trycker på enter, eller send... så har jag glömt... sen tar det typ en vecka  innan paketet finns hos posten.
Så förra veckan,  så fick jag trippla hjärnsläpp...  för jag shoppade kläder från 3 olika hemsidor... måste tyckt väldigt synd om mig själv...  så med lite förvåning i  Tisdags klinga det till i telefonen,  3 gånger om att mina paket fanns att hämta.
Och då hade jag shoppat loss på lunchen...  en tunn kappa,  och lite annat... bara till mig... 
När jag hämtat och burit hem alla påsar med kläder, började lilla  julafton...
Det låg kläder i köket,  kläder i vardagsrummet, skuttade fram och tillbaka mellan spegeln och alla påsar...  Döm om min förvåning när jag packar upp en kappa, en jacka,  och ett antal blusar,  och alla.....   ALLT är rosa !!   utom en omlott blus...  S kom in, och undrade om jag tänkte öppna klädbutik ?   
Jag provade och provade... den lilla omlott historien,  satt som klistrad,  så djup V-ringning att brösten hände utanför... verkligen jättebra... någon har haft en dålig dag på jobbet för design.... klänningen,  passade, men såg höggravid ut,  bullade ut både här och där... nää ta bord.
Så jag skickar tillbaka... kappan, blusen och klänningen,  självklart var det alla från olika ställen,  så det blev 3 olika påsar med returer...  vek,  och teipade,  lika bra att får det gjort på en gång...  Så  jag la dem på hög vid ytterdörren... för att inte glömma bort,  att ta dem med mig....
Å vad gör jag.... jo kliver över och kastar igen dörren,  och går till jobbet... !!   Hur svårt är det att komma ihåg saker och ting... ibland blir jag så trött på mig själv.
Minns att Lasse brukade fråga om jag hade huvudet med mig idag... eller om jag lämnat det hemma.
Nio mathandlingslappar av tio glömde jag på köksbordet eller på hallbyrån hemma,  hur många gånger har inte lunchlådan stått kvar på bänken hemma,  Och vilken överraskning det kommer att blir när jag om flera veckor än några öppnar bakluckan på bilen och hittar retur påsarna som ligger i glömska och kvar ... förvånad... nää igentligen inte.


Men det är ju så himla lätt att shoppa på nätet,   särskilt när man kan betala direkt,  blivit en hejare på nätshopping...  Men just nu... har shoppa gått  sönder !!  
De när kommande veckorna,  går pengarna till båten, båtklubben,  det blir vax, och olja, och putsmedel, gud vet vad.... båtförsäkring, hemförsäkring, fågelförsäkring.... astrista pengar,  men man har ju inget val. 
Då är det nog bra för själen och välbefinnande att shoppa en ny liten läcker väska,  eller nya skor... kappa/jacka den kvoten är full... men det finns ju bling bling smycken, som armband,  har ett hundra tal bara...   örhängen eller en ny klocka... finns färger jag inte har,  äger i nuläget, 12 stycken vackra klockor,   heminredning,  som gardiner, fina burkar,  dukar, kuddar...  är det något jag inte lägger så mycket deg på,  är blommor,  tar dö på alla,  öl, paprikor, spenat, ärtor, och en massa andra nyttigheter,  busskort,  eller sportutrustning...


Men vem vet,  en förvirrad dag kanske jag kommer hem med,  en låda paprikor, levande blommor, en platta öl, åkgräsklippare, eller en surfbräda ??   Bara för jag kan !!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar