söndag 22 februari 2015

Nät dejting del 3 Första fikat!

Tjooo   Då är jag av med dejting oskulden... jag har haft min första fika....  å fy fan vad nervös jag var.... å helt plötsligt är man typ 16 - 17 år igen.
Står och över framför spegeln... - hej  Trevligt....
Shit...  vad gör man sen...  ska man sträcka fram handen,  eller kasta sig över människan  för ge en kram... äh ??    eller sträcka ut bägge armarna och - Sweetie  !!
Då blir det ju bara fånigt... med engelska uttryck... men det är så mycket lättare att faktiskt ta till engelska ord...  Dear,  sweetie, honey, babe,  Darling,  love, ....för att inte tala om   Asshole, shithead,  loser, och fuck !!
Vad säger jag ?  Bestämmer mig för bara vara, mitt glada jag, och ta det som det kommer,  det löser sig nog,  liksom på vägen...   Det är ju första gången,   jag gör något sådant.

  Lasse håvade jag liksom in,  med mat,  och en flaska med rom !!  Han hade med sig exotisk nektar juice....  Av alla juice som finns tog han den enda jag inte gillar,  och en då blev det vi... Jag gillar inte exotisk nektar juice som bara smakar passions frukt... äh skitäckligt,  men vi var så nervösa båda två så vi drack upp hela flaskan med rom,  med nektar.....  one time only !!  Höjdar date,  frysta crepes, och äcklig juice... eller så var kraven mycket mindre då....
Så var det klart.... Bjöd på Prins Bertils frysta färdiga crepes från typ findus..... haha.  Men det gick ju bra, med facit i hand... men vi åt aldrig dessa crepes igen..... Vägen till mannens hjärta går genom hans mage.... Lasse hade nog låga krav på den tiden..... sen skämde jag bort honom,  och 3 år senare hade han gått upp 20 kg.

Visst löste sig, också idag,  en kram,  hittade ett cafe,  och varsin kaffe latte....  och efter 2 timmar så konstaterade jag att - äh  jag pratar mycket,  undrar om karln fick någon syl i vädret alls...  hm jo det fick han,  han var snäll och sa att bättre med en som pratar mycket än inte alls...puh  borde jag skriva det i min profil...  - OBS !!   babblar !! mycket !!  eller  Varning   !   Avbryter och lägger sig i,  håller låda och tar över..... för jag gör bergis det också.  fråga S hon blir galen,  jag lyckas alltid avbryta när hon ska berätta något,  och det är inte alls med min mening,  men så kommer jag på något under hennes samtal som jag bara måste få ur mig på stört.... och S är cool och långsam när hon ska säga något,  släpigt... som Lasse.. och ja jag avbröt han med jämt,  fick och får verkligen bita mig i läppen för att hålla mig..... och då är jag så koncentrerad över att vara tyst så då hör jag inte vad hon säger....
Jag är verkligen hopplös.... och det på flera saker är jag rädd.... hm   man vill ju vara omotståndlig och förtjusande.... suck.

Hur som så är dejting oskulden veck.... den med !!




1 kommentar:

  1. Ja herregud.. Va nervös man är. Det var lättare förr. Lurade barnens pappa på att jag inte hade pengar till taxin hem. Förförde honom när han rart erbjöd sig att ligga på soffan så jag kunde ta hans säng. Sen var det vi. I tio år.

    När jag skulle ut i dejtingvärlden igen för fem år sen var allt mkt svårare. Man är mer kräsen. Och mycket säkrare som person. Samtidigt som man är mer osäker. Men.. Jag mötte Kärleken igen. Via Mötesplatsen. Och det var en nervös första fika. Men resten är som man säger; Historia.

    Ha en fin måndag!

    SvaraRadera