tisdag 3 februari 2015

Märkliga händelser

Vet inte riktigt varför men jag lyckas ofta ut för märkliga händelser,  eller mer att jag skapar dem, ibland,  men också helt oskyldig i mellan åt.
Och det är liksom inte min mening att det blir knasigt.


Som när jag   tömde kontoret och ytterligare 8 våningar i huset,  genom att starta brandlarmet !!   Men hur skulle jag veta att elementet var fullt med damm,  och att jag sen ställde den precis under sensorn...   jahapp  det var jag det !!   Vad säger man..   - äh så bra att det funkar i alla fall !!  Crap !!


eller som när jag och min syster var uppe i och åkte skidor med en hel skock med folk från  Årsta Partihallar...  min enda karriär som skidåkare under en vinter.
Då vi stod i lift kön,  så skulle jag luta ryggen lite mot staketet ,   självklart har någon dåre monterat nödstopp just precis där...  hela liften stannade,  ut for en kille ur holken där man visar kortet,  och masade sig fram till knappen nödstopp och drog ut den.... vad jag sa ?  -  äh sorry liksom,  tokigt det blev... hehe.   Mannen såg inte lika road ut,  glodde och mumlade... min syster skämdes som en hund,  så där fick jag också skäll.   Min skid/lift historia är dock inte slut där... tyvärr.
Varvet efter,  så undvek jag både knapp och staket,  å så när det var vår tur att hoppa på ankaret som drog upp oss upp i backen,  Och nu vill jag påpeka att detta var inte mitt fel överhuvudtaget... helt oskyldig....  Jag kom på galant,  men se det gjorde inte syster min,  utan hon  tar ett fast grepp och jackan min i ryggen och drar av mig,  och för att klargöra, vad händer om man rakt bakåt  dras/ramlar av en ankarliftmojäng,  Jo det kan jag berätta,  man fastnar med skidan för att sedan släpas med i sådär 12-15 meter,  stavar, mössa och åker all värdens väg,  Tills den muntre mannen i holken finner dock mercy och stannar liften ...... 
Så där ligger jag då,  och får kravla mig upp, med skidor långa som flaggstången,  plocka upp alla pinaler som ligger som spår enda ner till där min lilla syster väntar...  högröd i ansiktet !
Några förbarmade sig och sprida applåder hördes,  vad skulle jag göra... så jag bugade och sträckte upp en hand med en liten vink....  var ju bara att gilla läget och bjuda på det.    Och nya bannor av systern om att jag skämmer ut mig !!  äh vad då jag ?   Men jag är storasyrra så jag kan ta det !!! 
Nästa gång vi kom fram och det var vår tur,  så stoppade de hela köret för att med säkerhet kolla att vi var på !!   Tack så mycket,....  vi har inte varit där sedan dess !!
På samma resa när vi just befann oss i samma lift, fast högre upp,  hade en i vår grupp lyckas att tappa skidan, hur man nu lyckas med det,  den låg så fint rakt över spåret där man åker upp,  alla framför oss, svängde grasiöst ut och undvek att köra över den.... men inte vi,  åkte helt sonika rakt över, tordes fan göra något annat....  då hade de säkert stängt ner liften för gott... den dagen..


Så när jag sist var och handlade på Ica,  stod där och valde bland färsk pasta,  och många olika sorter,  kräver många olika fack i hyllan,  och bakom varje rad,  står en sk påskjutare,  en fjäder som spänner upp det hela och trycker på,  allt eftersom kunder plockar åt sig.
Jag lyckades med att få med mig den breda plastlisten som sitter på kanten,  och förhindrar att paketen ramlar ur,  där pris och info finns.
En fontän av pasta paket som sprutar ut från hyllan och ner på golvet, 1000 paket kändes det som minst,   och jag i mitten.... jorå och lyckades även ropa  - Helvete !!  någonstans mitt i,  försäkerhets skull så ALLA i hela butiken uppmärksammade eventet.   Färsk Pasta   - Någon !!
Det var ju bara att plocka upp allt och lägga i disken, så de fick kyla,  och sen gå fram mot personalen i delidisken,  och erkänna.... och i gentligen kunde  hyllkants listen kunde lika bra släppt kunden innan... men nää !!


Eller när Lasse fick upp mig på taket, på huset för att mata fram någon kabel,  gillar INTE att klättra på stegar, det känns alltid vingligt och osäkert.  Men upp kom jag, höll mig krampaktigt i allt som fanns att hålla sig i,    och Lasse kröp på vinden under taket och drog igenom kabeln, å så skriker han att det var hela var klart att jag kunde klättra ner.   Ungefär där fick han typ hjärnsläpp,  och glömmer helt bort att hans fru är typ livrädd att stå på en stege..  Och vad gör karln,  när han är färdig,  jo kliver ner från vinden,  går runt huset och in på framsidan genom  ytterdörren ???  istället för altan dörren som är närmast och då hade han sett mig där på taket,  jag och skorstenen  ! 
Å där sitter jag uppe på nocken på taket.... å efter en stund börjar jag -hohå - Hallå - Lasse  så där lite lagom, jag busvisslade allt vad jag kunde,  bankade på takpannorna...  han måste ju fan sakna mig snart.... efter en bra stund... kommer han ut genom altan dörren,  och ropar på mig....  ungefär samtidigt han får syn på mig... - Men vad gör du där uppe ??  Du kan komma ner....  ????
  Jaa... så fort någon håller i STEGEN !!!   - skitgubbe !
Å så var jag sur på honom i stund,  men bara en liten stund.


Så det är inte bara mitt eget fel att det händer märkliga saker... !!  eller hur.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar