fredag 20 februari 2015

Skärmbild, och google

Det där med att man ska vara lite försiktig med vad man googlar på.... för det kan dyka upp överraskningar.... milt sagt.
Ibland när det är ett andrum,  eller under tiden man väntar på att mottagaren på andra sidan telefon ska svara,  så är det lätt att man kollar runt lite på nätet.   Typ surfar lite...   alla gör det,  kanske kollar mail,  Aftonbladet,  hemnet, facebook. eller vad det nu kan vara.
En gång hamnade jag i en diskussion om hur en hamster ser ut och hur ett marsvin ser ut,  vilken var långhårig,  stora öron eller inte.... en meningslös dialog i gentligen,  men nu för tiden,  så kan man på plats googla allt på en sekund.
Speciellt när jag inte har något intresse alls hur dessa djur ser ut,  men självklart så måste jag bara googla....  Hamster !!!    Å  jag veeet eee faaan !!   hur jag bar mig åt,  för jag hamnade på en porrsida,  direkt,... rakt in,  Tjong i medaljonen bara
( Å det finns vittnen till detta så det är inget påhitt )
Hur fan kan man döpa en porrsida till Hamster,   min väninna stoppade sin son att googla på Bäver,  sen hur man ser likheten av en vagina och en bäver eller hamster... är över min intelligens nivå...  å inte för jag bryr mig heller. 
Och för flera år sedan såg jag ett program på SVT om just hemsidor och nätet,  då var det en snubbe som hade köpt 200 rättigheter på felstavningar på Britney Spears !!  Hur många vuxna googlar på just henne... och det borde vara förbjudet att ha sådana länkar... överlag.  Men snubben tjänade säkert grova pengar på alla felstavningar.
Hur som,  när jag kollar runt, på VANLIGA sidor, som Halens, Zalando,  eller Ellos, så kan man i sökrutan skriva vad man just söker.  Och min färg är ROSA om någon nu missat det...  så jag slår in rosa sök !!  Och nu sist just på just Ellos.
Då kommer hela deras sortiment upp som är rosa... det är damkläder, barnkläder,  någon herrskjorta,  lampor, porslin... och gud vet vad.
Och  en hel del rosa dildos !!!  Det fanns ju inte bara en rosa,  utan massor...  Hade ingen aning om att Ellos hade detta sortiment... och hur många är just rosa... en hel del uppenbarligen...  Långa, korta, breda, små.... platta... ???    Bilderna är ganska så stora, så det går liksom inte att undgå  vad det är.... Så där sitter jag i telefon och pratar med en kund... fullt fokus på kunden och dess önskningar... när jag slänger en blick på skärmen.
??????????????????????   Vad fan !!!!!!!!!!!!!  Tittar jag på ??????????????
Och att mina medarbetare går förbi, passerar och stannar upp för säga något... hann jag bli rätt svettig...   Helvetes skit.
Fort som ögat släckte jag ner hela klabbet... Ops ! 


Och NEJ  jag köpte inget... nada nopp, njet no  !!! 










1 kommentar: