tisdag 11 mars 2014

Blir fan galen...

Det är som det gått troll i det mesta jag tar mig för...
känner panik att jag inte har hittat en lägenhet,  nu är det bara 2 månader kvar... och de som köpt huset vill in tidigare.... när jag bokade upp möten med mäklare för huset så ställde jag frågan, ska jag sälja huset först eller hitta lägenhet först.... alla, och då menar jag samtliga ALLA, sa att det var bättre att sälja hus först, sen i lugn och ro kolla lägenhet... jo tjena lugn och ro....yeah Right!!
Många lägenheter säljs innan visning, det är ett heltidsjobb att ringa, maila, leta, åka kolla, mm 
Det budas vilt, och jag som är ensam har inte råd att slänga upp 200 000 pickadoller över utgångspriset , för mig är det ofantligt mycket pengar.

Som inte det var nog så gick min TV box sönder idag.... hjälp vad gör jag nu ?  Alla samtal jag haft med just boxer om abonnemang, blir matt bara jag tänker på det. de har bombat mig med orderbekräftelser, mail, frågeannalyser, och C har suttit i långa samtal med dem, när jag inte pallade.
Men tack och lov för kundservice,  efter ha dragit ur sladd, kort, låtit boxen vila i en kvart, så näää inte ville den, stendöd, helvetesmaskin..... Men så finns det en och annan liten ängel, som han på just kundservice, som ordnade med en ny box, en inspelningsbar, med massor av rabatt, fri fraktkostnad, ja jag får binda upp mig i 2 år.... men okej då, även om jag flyttar till en lägenhet som har tex comhem, så kan jag köpa en liten mojäng, typ en antenn, så kan jag använda boxen och spela in....
- Du grabben jag ringer dig, när det blir aktuellt... lita på det
så en box som kostade 4000 spänn, fick jag för 990 bagis, och en månads kostnad på 250 kr,
jag tyckte det var taget.... kommer säkert få höra av förståsigpåare att det var ett nedköp, eller men så lättlurad du är....eller något annat fyndigt... så tills den nya boxen kommer ( tar en vecka) så får vi se på TV i sovrummet...för man måste ha en sån dära grej, man sätter kortet i, direkt i TVn  men den passade inte i vår nya SMART TV, ja det fanns liksom inget hål som passade  och varför jag har en smart tv, ähh, ingen aning, och tydligen har jag betalat för en massa kanaler som jag inte kan se med min gamla box, något om HD, AB, eller vad den nu var,  trodde en HD var en motorcykel, liksom.

Och så har jag haft en musikapparat, i säkert 25 år, en stapel, med cd spelare, 2 luckor för kassetband, som jag inte använder och, någon equielaizer... ??  fungerat klockrent hur bra som helst, klart av flyttar, tills nu... jag hoppas att jag har kommit åt någon liten knapp, för ljudet svajar, upp och ner, finns ingen volym, man får skruva upp bra mycket, vilket man inte behövde tidigare...
Och jag har tryckt på alla knapparna, inte fan blev det någon förändring, det svajar som ett  gomsegel under en bar runda...  så jag låsas som det regnar.... tills S myndigt talade om att det låter skit, men mamma hör du inte hur det låter... joo jaa och... spelar jag riktigt högt så märks det inte lika mycket...

Sen har vi spisen.... luckan längst ner, som bara gav upp,  Nu har vi... Å förlåt S har limmat, den två gånger, med någon superepoxy lim  ???  så nu pillar vi upp luckan, väldigt försiktigt, och varligt...
Har läst att man kan hyra en man, och då menar jag inte en som ligger i soffan med fjärren till tvn, utan en som lagar och fixar.... var säkert en kvinna som kom på den affärside´n  .-)

Jag kom på att när jag väl kommer till flyttningsdagen,  att hur ska jag få ner alla högtalare som sitter uppe på väggarna, ja ta ner dem är nog lätt, men hålla reda på var sladden skall in, någonstans.... vi har något ljudsystem, med typ bio ljud, och en stor låda, bakom soffan som bullar...
Tur att jag har vänner som är haj på sådantdäriga teckno ljud.... då kanske man kan få veta varför jag har en smart TV...

För några månader sedan var jag på SKODA,  där jag träffade han som sålde bilen till Lasse, jag var där i ett annat ärende, men så kom jag på att det lyser en lampa i panelen, om att en glödlampa är trasig...
Så jag tog tag i en hårslinga och la huvudet på sne, och sa bara
- jo det är så att det lyser en lampa, och jag vet inte vilken lampa det är....
Jag hann knappt färdig innan försäljaren erbjöd sin hjälp,  så han ut till bilen, och kollade, lampor och blinkers, .... tills han utbrister
- aha det är lampan till regskylten, gå in och ta lite kaffe, så fixar jag det åt dig...
- Men gud vad snällt av dig !!!  Jag visste mycket väl att det var reg skyltenslampan.... 
Efter 10 minuter kommer han in med ett brett leende att det minsann var fixat och han bjuder på själva glödlampan....
- Åååå du är dagens hjälte, tusen tack

Är dock lite svårare att blinka med ögonen och lägga huvudet på sne över telefon... men det gick det med idag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar