lördag 8 mars 2014

Fy för människan

S blev utskälld och påhoppad igår, hon var ledsen och upprörd när hon kom hem, för att en kvinna och kund till butiken inte vill förstå att halva priset lappar gäller bara på varan den sitter på.
Det var rent personangrepp, där hon skrek ut att S var värdelös, och att det är en skam att hennes pappa fick henne som dotter, och att hon minsann skulle se till att hon fick sparken.

C har en människa också en kvinna på sitt jobb, som ärligt talat mobbar, hon hackar och gnäller om det mesta som C gör, sätter henne i klistret med att inte säga till att "nu tar jag de sista av köttbullarna" typ,  hon kramar om alla utom C när hon går av, utom C, och  hon säger att hon inte bryr sig, men visst känns det för henne, alla de andra får ha musik på  där de jobbar, men inte C och så där håller det på.... småsaker som till slut blir stora

Och det kokar i modershjärtat mitt, jag blir fan rasande, skulle kunna boka en biljett bara för ställa kärringen mot väggen,  och kunden i butiken ska nog vara lättad över att jag inte fanns där just då..
Nu kan ju inte kunden veta om Lasse, men hur kan man säga en sådan sak, till en tjej som bara gör sitt jobb,  det är en skam att människor beter sig så här.....
och tyvärr kommer flickorna möta fler sådana här hemska människor.

Och de vill inte klaga hos högre titlar, de vill inte hamna i lägen där det blir ohållbart, och jag förstår dem, jag håller hellre tyst och biter ihop, tills det verkligen inte går eller håller längre.
Men efter det som hänt oss, så har jag nog blivit mer " nää nu räcker det, nu får det vara nog,  är det för långt att åka, men stanna hemma då, nu är det här som gäller, gilla eller gå, har du inget vettigt att säga, var då tyst,   erbjud inte din hjälp om du inte vill ge den....

Jävlar den som går på mina flickor,  har ett råd till er... spring   spring fort !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar