fredag 7 mars 2014

Vänta bara

Det är inte riktigt samma sak att ta sig ett glas vin, och ha fredagsmys, i sin ensamhet, på ren svenska är det skit tråkigt.
Men vänta bara, när jag har kommit er alla närmare, och det blir normala avstånd till vännerna, och till jobbet, det ska bli så himla skönt.
Kan se mig dricka vin på ballkongen, eller ballen på slang, ah kan ju inte skriva att jag sitter på ballen och dricker vin..  !!! Äh kan ju bli väldigt fel.... fast nää den tanken behåller jag nog...!!
Jag har alltid varit väldigt social person, älskar ha vänner över på fika eller middag, det är inte utan att bo i byhåla i många år, har gjort att vi varit mycket ensamma jag och Lasse.
Jag har varit färdig med hus länge, trädgård och sådant skit, vattnar knappt blommorna inne, därför har jag endast orkideer, vill inte ha mycket vatten, passar mig perfekt.
Är och kommer alltid vara ett asfaltsblomma, avskyr att gå i skogen, där bor ormarna....hua  kommer ihåg när jag och Lasse skulle gå och fiska, semester,  vi låg med båten på båtklubbens klubbholme ute på Färingsö.
Vi skulle gå till "badberget"  och vägen dit är en liten kort stig bland högt gräs, kanske någon buske, och träd... typ Lasse går före, jag har fiskespöt i en hand och en rom och cola i den andra... frid och fröjd,  näää självklart prasslade till  precis när jag passerar...
Ett galltjut, och ett jätteskutt, rom och colan flög säkert två meter upp i luften för att sedan landa över hela mig.... hjärtklappning i två hundra, shit jag kunde fan ha dött.... Lasses enda kommentar var
- shhhh du skrämmer ju fisken !!
A men tack för den, blöt och kladdig lommade jag ner till båten mumlades du får fan fiska själv...
Jefla djungel, bränn ner eländet ! 

Jahaja men skål då, alla nära, kära och långt borta, jag saknar er, men snart så.... l will be back !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar