torsdag 20 mars 2014

Telefonsäljare

Alltså hur svårt kan det vara att företag som sysslar med försäljning där jobbet går ut på att ringa hem till folk, för att pracka på det ena och det andra.
Och hur jävla svårt kan det vara att de uppdaterar sina register eller kör en koll mot skatteverket eller vad man nu gör,  telefon ringer minst en gång i veckan med säljare som söker Lasse, och varje gång så blir jag alldellens  tyst... vad ska jag säga ...
-Han finns inte längre.
- Han är död
- Han har gått bort
-Nej han är inte hemma längre
-Han fattas oss.
När jag igentligen bara vill säga.
- Men för fan, ring inte hit igen, gå och dööö, dra åt helvete....
Men det är inte jag,  artig och biter hellre ihop,... och de som sitter på andra sidan av luren, gör ju bara sitt jobb, det är ju inte deras fel, att deras register är kass...  och så jobbar jag själv som säljare, det händer säkert dagligen att jag muttrar till någon kund som ger något spydigt svar..  surgubbe, surpotta, Men alltid efter jag lagt på luren...Och jag ringer till människor som är på jobbet... skillnad det minsann.
Och en då är vi med i NIX.

2 kommentarer:

  1. försäljare kan göra en mer galen än vad man redan är.. Min mor hade problem , även hon när min kära pappa dog i ALS..

    tänker på dig..

    SvaraRadera
  2. Ja hur svårt kan det vara att uppdatera deras register... det är jobbigt en då.
    kram på dig

    SvaraRadera