tisdag 4 mars 2014

Varför skall det alltid

Krångla, och jävlas på något sätt... har haft otaliga blocket annonser, bla en bar på hjul en mobil bar, en skitläcker möbel om man har plats.
Så äntligen så blev den såld för småpengar, och karln som köpte den frågade om den gick in i en Volvo,  och jag svarade att jag har fraktat hem den i en Skoda combi, ja men då så...tyckte han.
Han kom och bestämde sig för att den skulle han ha, så jag körde ut den till hans bil...
-äh menar du den här Volvon ?
- ja  den kommer gå in, inga problem...
Jo tjena... alltså jag kan inte så många volvo modeller och så, men med blotta ögat såg jag att han är körd !!  josåatt... men karl ville absolut att vi skulle lyfta in den.... kan lätt säga att det saknades ett antal cm på varje sida, hur jämför man en Volvo sedan, med en skoda combi ????
Så han fick ge sig,  och jag tänkte no brain, no pain....
- kan vi ställa den utanför garageporten så hämtar jag den i morgon söndag, med en annan bil.
Inga problem,  det här var för 1½ vecka sedan, den står fortfarande kvar, så nu undrar jag vad gör jag nu, han har ju betalat, och jag har inget telefon nr till karl... ska jag sätta ut den på blocket igen, eller låta den stå ett tag till, det är ju inte troligt att köparna av huset vill ha den....
karlskrälle, jag var ju så nöjd att bli av med den... en sak mindre att ta hand om.
Vad gör jag nu `?

2 kommentarer:

  1. Sätt ut annons igen ! Jag höll på med bla mammas soffa , superfin skinnsoffa som ny. Dock en tråkig färg. Vet inte hur många ggr vi satt och väntade på att köpare skulle komma. Till slut la jag ut den på bjussa.se ...... då blev jag av med den samma dag ! Men fick ge bort den : ( Hoppas du blir av med baren ! kram Annie

    SvaraRadera
  2. Tack Annie... ingen stil på köparna...kram till dig

    SvaraRadera