lördag 21 september 2013

Att plötsligt bli vuxen

Jag har så länge jag kan minnas, så länge jag och Lasse har varit vi, så har han skött vissa saker, som betala räkningarna, byta däck, laga bilen, klippa gräset, jag har gjort en massa annat.
Nu stod jag där en dag i Augusti och hade ingen aning om hur man gör, banken har försökt inviga mig flera gånger, skickat koder och dosa.
så det var bara att gå till banken, och erkänna, så nu har jag lärt mig om internet konton, e faktura, ocr nr, jag har lärt mig scanna in på vår skrivare hemma, fått igång gräsklipparen, jag körde tills den stannade, har ingen aning vad den går på, någon frågade vad det var för sorts gräsklippare, hur ska jag veta det, den är röd, jag har lämnat in våra bilar för byte av vindruta, besiktigat dem samma, fått hjälp med såga ner gamla ruttna enar och ansat björken ute på vägen, slängt sopor på återvinningen, rensat i skåp.
Pratar massor i telefon, uppdaterar alla som vill veta, alla som bryr sig, det är fantastiskt,  men ibland blir det för mycket, en kväll ringde en kvinna som Lasse har känt i många år, hon tyckte att jag minsann inte skulle göra som henne, nää ut och träffa någon ny, man blir stum, varför det, jag är ju gift,
Noterar att saker som tidigare irriterat, som tex bilförare som inte kan hålla hastigheten på motorvägen, köer,
att det regnar, att strykhögen ligger där den ligger, mm  allt det där spelar ingen roll längre.
Men jag tycker jag är duktig, kvinnor kan, jag kan.
Fast jag var nere i garaget idag, och glodde på skrället som står precin innan för dörren, snöslungan, den matchen kommer inte bli lätt, det får bli en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar