måndag 23 september 2013

Status Måndag

Idag var jag hos Lasse nästan hela dagen, dels för att träffa hans läkare, och så har jag sovit så jättedåligt i flera nätter, så urtrött, känns som ögonen är av bly.
Lasse har både morfin tabletter, och morfin på spruta idag, för blodproppen i vänster stortå, värker som fan själv, trotts att han går på maxdos på blodförtunnande så får han nya proppar...
och det skämmer mig, tänk om han får i hjärnan, hjärtat eller i lungorna, det finns ju ingen rättvisa alls, så tycker han har fått mer än vad som är värdigt.
Idag gick han från samlingsrummet, han hängde på mig, och C gick bakom med droppställning och kateterpåse, det är mycket att hålla reda på.
Men han var piggare idag, och han äter jättebra, han tyckte inte om lunchens dessert, äppelmos med mjölk, men saftsoppan, med grädde fick högre poäng.
Men det gör så ont att se honom, jag skulle ge allt för att få tillbaka vardagen igen, men livet kommer aldrig att bli som förr igen.
Och min goa  härliga svärmor V gick och ramlade igår och slog ut några tänder, det måste ha gjort riktigt ont.
På Torsdag förmiddag får nog Lasse komma hem igen, då har vi Akut sjukvård i hemmet, som stöd och hjälp. Lasse längtar hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar