lördag 28 september 2013

sovmorgon

Vi tog en liten sovmorgon idag, gick inte upp förrän före 9, hann precis ta en dusch innan akut teamet kom, Lasse hade en hel del blod i pink påsen i morse, så i morgon ska de spola igenom urinblåsan.
så efter frukost var Lasse jättetrött, bäddade ner homom i soffan, just nu visar de alla sagan om ringen filmerna på tv, något att slötitta på, och så är det något han känner igen, eftersom han inte kan läsa texten.  Hej och Hå, så tog jag tag i dammsugaren, och städade av, med hjälp från S.
Så nu känner jag mig jättetrött, jag borde vara pigg, man gör ju inte av med så mycket energi, fast jag är ju ganska spänd, man tittar till Lasse hela tiden, har han ont, vill han ha något, alla mediciner och så vidare  man är livrädd för att göra fel.
Då vi kan ringa akut teamet, dygnet runt, vilket vi har gjort, så känns det nästan som man kan säga, Hej det är jag igen !!  Bra att de finns, hon som var här i morse frågade om jag fick någon egen tid, och visst, egen tid i duschen, eller när man går på toa, det är min egen tid.
Vi vill ha så mycket tillsammans tid som går, både natt som dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar