fredag 20 september 2013

Välkommen hit

Mitt namn är Mari, och den här bloggen kommer att handla mycket om sorg, för det är där jag är just nu.
Igentligen började min sorg, redan för 18 år sedan, då mamma fick cancer, en sommardag i augusti, slog mardrömmen till ordet Cancer så,  fruktansvärt laddat ord, mamma snygg som fan, skulle ta igen allt det där roliga, som lagts åt sidan, sex månader senare den 4 Februari 1996 var det över.  Vi som delade företag, vardag och mina barn, hennes barnbarn, sorgen var bottenlös, när flickorna var så små, lärde jag mig att de inte har sorg som vuxna, och sedan den dagen, har jag burit min stora sorg, och även mina barns sorg över mormor, som var fantastisk, hon finns i mina tankar varje dag.
Morfar och min pappa, gick även han bort tidigt i livet, Cancer  den 4 Februari 1998 samma dag, annat år.'
jag hatar cancer, ja jag vet, vem gör inte det, det är som en tjock seg dimma som sänker sig över en, och den lättar inte förrän man gått i genom alla årstider, alla traditioner, alla minnen.
Dagarna gick, åren likaså, barnen växte upp, livet förändrades som sig bör, jag trodde jag var färdig med cancer, its that left the  building,  så fruktansvärt fel jag hade...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar