måndag 9 december 2013

Att klara sig själv

Lasse har alltid varit min stora trygghet, och vi har ställt upp för varann, som att när någon av oss är ute på skoj, jobb eller något som gör att min inte har bilen med sig in till stan, eftersom vi bor i byhåla, så har någon av oss kört, och många gånger har jag själv varit nykter, och kört själv, för det har alltid varit viktigare att kunna ta sig hem på ett bra sätt, än att dricka, och jag har haft lika roligt som alla andra, särskilt dagen efter, säkerligen....
Så när Lasse var ute på galej, så hade vi en deal, han fick vara varsom helst i stan, men när jag ska hämta så fick han ta sig till Åhlens City Garaget, för dit hittar jag, eller på Götgatan på söder.
Har inget problem att köra bil i stan, men jag hittar ju inte, nämn en gata och jag har ingen aning hur jag kommer dit, så idag när jag var på bjuden på tjejmiddag, på valhallavägen.... hm är den inte hur lång som helst, och efter Lasses bortgång, har min noja att ta mig från A till B, blivit värre, har grubblat i dagar hur jag skulle göra, ställa bilen på jobbet och ta buss, tuben resten av biten, eller åka hem med bilen, för att åka pendel tåg i hundra år, och antagligen fler bussbyten, skulle jag våga att ta bilen enda in, men var parkerar man, och jag vet ju att jag alltid, ALLTID så fixar jag det, men jag har ju alltid haft Lasse att fråga, hur, när och var, eller så har han kört eller hämtat...
Så efter att ha åkt buss, pendeltåg, spårvagn, i lördags, väntat på försenade bussar, i kylan, så bestämde jag mig för att ta bilen enda in till Valhallavägen, mitt i gröten.
Och självklart så gick det kanon bra, hittade parkering på Narvavägen, rakt in, utan problem.... satt kvar i bilen, en liten stund, för helt plötsligt så blir man så där jätteledsen, som att vända på en hand, fan så tungt det är,  men jag tror att Lasse  skulle vara lite stolt över mig i alla fall...
Det svåraste visade sig var att starta GPS grejen, för det lyckades jag inte med, eller jo det gjorde jag, men efter ha matat in VALHALLAVÄGEN  3 gånger, och den envisas med att fråga om jag ska till Tyresö, så åkte den ner i väskan igen... Jag kan själv !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar