måndag 30 december 2013

Mindre bra dag.

I flera dagar har jag sagt att jag och S ska åka till Centrum, och shoppa lite, kolla rean, kanske fika.
Idag kom vi i väg, och vi var ju inte ensamma, det var kaos på parkeringen, bilar tutade, människor arga, viftade och skrek, å allt jag kände var, Men shit, att lägga energi på sådant trivialt...jag och S vi bara kollade på dem och log.
Väl där, så rann all energi och lust av mig, hjärtat började klappa, så jag fick stanna upp, och ta djupa andetag, vi gick runt lite, S köpte ett nytt skärp, och jag skulle köpa 2 st böcker,  100 åringen som steg ut genom fönstret, och Min man dog 1000 gånger, jag kom ihåg 1 så typiskt, jag har hela lådan full med olästa böcker hemma, men jag hade fått tips om att läsa om andras sorg kunde kanske hjälpa.
Imorgon är det nyårsafton, och helt plötsligt känns det värre, än dagen före julafton, något som jag inte riktigt förstår, då jag älskar julafton, men kan gärna hoppa över nyårsafton.
Jag har fått flera jättefina inbjudan av kära vänner till nyår, men jag orkar inte, blir andfådd av bara tanken, men imorgon kanske det känns bättre, kanske har jag orken att åka över och fira nyår... tvivlar dock på det..
Just nu skulle jag kunna gå och lägga mig och inte kliva upp förrän det är typ april.

Idag ringde jag både stadsmissionen och myrorna, om hämtning av en del möbler, som soffa, fotöljer, bokhyllor, cd ställ, byrå men jag bor för långt ut från stan....byhålan, där jag är osynlig för grannarna.
Fick tipset att ringa till Återvinning, så vi får se om de kan hämta, annars vet jag inte vad jag ska hitta på, tycker det är synd att slänga möbler som är fina.
och så har jag gjort hemläxan jag fick från mäklaren, ringt vattenfall, kommun, sotarn, sopor vad det kostar att bo just här....

Igår var vi över till Lasses mamma, och åt lunch, de åker till Thailand om någon vecka, det skulle vara skönt, att vara på en plats där ingen vet vem jag är, och där jag inte behöver berätta vad som hänt, varför jag är ensam, och framför allt möta folk på gatan utan se deras undanglidande blick, och besvärande uttryck.

Fan jävla skit, varför blev det så här !

6 kommentarer:

  1. Stora varma styrkekramar till dig Mari!!!

    SvaraRadera
  2. Att sitta ensam med sorgliga tankar kan inte vara bra för dig. Ta steget ut och åk och fira nyår med dina vänner. Det kommer att göra dig gott. Tro mig.
    Önskar dig ett Gott Nytt År. Tänker på dig. Många kramar från Norrland.

    SvaraRadera
  3. Håller med ovanstående Mari! Åk ut och fira nyår du kommer att känna dig bättre..det e alltid svårt att ta steget men när man väl är där så glömmer man allt för stunden efter några glas champagne! Ta med dig en flaska rosa bubbel det kommer att göra dig gott!! Kram och Gott nytt år på dig och tjejerna!!! Selma

    SvaraRadera
  4. kära du, kom till mig i norr , här känner ingen dig, kan jag ta hand om dig.. Pyssla om dig och värna om dig, så att din sorg kan få komma fram.
    Kramar..

    SvaraRadera
  5. Åk till de vänner som känns mest bekväma just nu, känns det jobbigt kan du alltid åka hem igen...då har du i alla fall gjort ett försök, vill du och finns det möjlighet att sova kvar, byta rum, vara ifred en stund? många kramar till dig/Sanna

    SvaraRadera
  6. du vet vart jag finns bio nästa vecka jag bjussar kram kusin vitamin

    SvaraRadera