måndag 16 december 2013

Humor

Jag och Lasse hade samma typ av humor, vi skrattade åt samma saker, och flera av våra vänner, tyckte vi var roliga och skojfriska i mellanåt.
Och nu när jag minns roliga saker som hände för länge sedan eller nyligen, och som nu har blivit väldigt kärt minne,som den gången.

Jag och syster T var i centrum, för kolla på något, då stod där en kille och ville sälja på oss, nyckelbrickor, om man tappade nycklarna så kunde upphittaren lämna in dem till polisen, och de i sin tur spåra ägaren, via ett kundnummer på brickan.
Men hos oss hade han ingen tur, vi skakade på huvudena och gick vidare, med orden, nää vi fick sådana av farsan, och inte fasiken hjälpte det..
Hehe  oss lurar du inte på, försök med någon annan. ( syster min har tappat några nycklar, bla mina )
Så kommer jag hem och Lasse håller på att plocka upp matvaror, och säger med glad röst,( han hade varit i samma centrum, fast någon timma tidigare, )
- Jag har en sak till dig !!
- Har du, vad då ? han ju tänka tanken, champagne, choklad, blommor....
- Jag skaffade sådana där nyckelbrickor till nycklarna, om man tappar dem !!
Men tjena hej, vad säger man, Men så bra darling !!

Eller en oskyldig fräckis.

Jag kommer hem, varit och handlat bla på synsam.
- Vad köpte du förnågot ?
- Jo jag köpte en sådan där strap on !!  ( Och varför jag vet vad det är, kan jag tacka en fd arbetskollega som glatt pratade om allt även leksaker för vuxna på våra lunchraster, vi hade aldrig tråkigt kan jag säga, helt oskyldigt, bara allmän info typ. och ni som inte vet, googla )
Lasse blir i alla fall väldigt blek....
- vaaa  vad sa du hade köpt, och vad ska du med den till.
Och jag som kollade på honom.
- sådana dära strap on, mäh, på glasögonen förstås !!!
Det är alldellens tyst i köket, säkert i flera minuter, medans vi tittar på varann, kan se hur Lasse tänker.....
- Glasögon, ska du ha den på glasögonen ????
- Jaaa ...  är karl trög eller !
Då han säger lugnt och försiktigt.
- Du menar väl KLICK ON,  solglasögon som trycks på de vanliga glasögonen.
- Jaaaa  sa ju det, vad är problemet liksom....
Vi redde ut begreppen, och färgen kom tillbaka på Lasse.... hehe, han var nog skitnödig som fan..

Eller

Jag hade jobbat helg, på Martin Olsson, och det här var i slutet av November, det skulle snöa den helgen, så jag körde Lasses bil till jobbet, som hade vinterdäck på.
När man svänger in på vår gata är det 90graders svängar en till höger, och nästa till vänster, runt fotbollsplan som ligger där, och hur på den andra sidan vägen.
Kommer åkande där, äntligen snart hemma,  i sväng 2 ser jag hjulspår av en bil som kört av vägen, rakt in i de stora stenarna som ligger där någon meter in i bushen.
Stiger in och Lasse står i köket..
- Haha det är en dåre och jävla klant som kört av vägen där borta, det tog inte lång tid....heheh
- Ähh  jo vet du... ähh det är jag  !!
Jag stirrar på honom.
- vaa är det du, .... paus .....  Men va fan, då är det ju min bil som du kört av med, och precis då minns jag de blåa delarna på backen..
- ähh  Jaaa  det var jättehalt, jag körde i max 20, gick bara rakt fram.....
Jag på med jackan och ut, och Lasse efter,  och visst var det så, min bil saknade spoiler, och en del andra delar, stackars min lilla bil.
Då ska ni veta att jag har alltid tagit god hand om min bil, tvättat, grundlig urstädning på våren, inget skräp fick ligga kvar, inga gamla biljetter, eller papper, medans Lasses bil var precis tvärtom,  han hade på hälsning av tjuvar och märkte det inte ens, för alla papper och skräp låg ju redan överallt...
- Jahapp du Lasse, det här blir dyrt, många par skor och väskor...ajaj
- mmm rädd för det.

Minnen som nu känns väldigt viktiga att komma ihåg..

3 kommentarer:

  1. Hahaha!
    Vad härligt med såna roliga minnen! :)

    SvaraRadera
  2. hej, jag har ramlat in här via Ting, läser ibland med sorg i hjärtat, din smärta och sorg verkligen "känns". Jag förlorade båda mina föräldrar i den j-a skitsjukdomen! :( alla ord över överflödiga, och jag känner också ilska över hur vissa folk behandlar dig..hur kan det vara så svårt att räcka ut en hand, en kram, några ord, lite hjälp?!?!

    Önskar dig en fin jul med kärlek,värme, goda vänner och familj även om det aldrig kan bli som förut, stor kram till dig och dina barn.

    Sanna

    SvaraRadera
  3. Hej Sanna.
    Tack för att du skrev, jättefina ord, och håller med skitsjukdom, är för snällt att kalla den, och det har blivit en del aha upplevelser båda på gott och ont,
    God Jul på er båda, Sanna och Ting. kram

    SvaraRadera