torsdag 5 december 2013

Krasslig

Har varit hemma i två dagar, började med ont i halsen, frossa, och trött, jag fattar inte, har inte varit ute utanför dörren på två dygn, men en då galet trött, så pass att jag vissa kvällar inte orkar skriva, det kan ta en vecka att svara på ett mail, brevet från kusinen i D.C ligger på byrån i sovrummet, där har det legat i flera veckor, jag orkar inte sätta mig ner och skriva ett svar,  en vän, sa att det är säkert kroppens sätt att få vila, ta en baskelusk, höj tempen, och håll dig hemma människa, ja kanske....
Så jag och S har kamperat ihop, sett på film, ätit rester ur kylen, försökte döda bacillen med en av Lasses Whiskey, han har flera olika sorter, och tar någon flaska slut, så betyder det att jag kan slänga den, en sak mindre att flytta på sedan.
Så den gyllene drycken, hälldes upp i ett glas, nu jäklar ska du dö bacillen... bläh hua den var bränd, en ö whiskey som slicka på en nytjärad eka.... men jag höll för näsan och svalde... Å se på fan, jag tror den gav upp och försvann, för det sved hela vägen ner i magen.
Så nu är det bara ömt och svullet i halsen, gurglar med Treo, någon läkare sa att det var bra. Jag är feberrosig på kinderna, jag som annars är blek och färglös.
Men som vanligt så har jag huvudvärk, migrän, jag har haft det sedan jag var sex år gammal, jag minns den förskräckliga lärarinnan i lågstadiet som sa att jag  lurades och skylde på huvudvärk, när jag bad om att få gå hem, det hände en gång  att jag kräktes på bänken.
Hur många gånger har inte Lasses kört in mig till akuten, när medicinen inte hjälper, senast i Juli i år låg jag inne i fyra dagar på sös, just för migrän.
Även att jag äter förebyggande medicin till kvällen, medicin på morgonen som sänker blodtrycket och att hjärtat inte slår så fort, så har jag huvudvärk/migrän ca 15 gånger i månaden.
Vem ska nu köra mig om jag behöver, vem ska skälla på mig när jag har haft ont alldellens för länge, utan att jag sökt hjälp, vem ska blöta handdukarna över pannan.
Vem ska ta hand om mig, någon har myntat uttrycket,  Ensam är stark, jag vill inte vara ensam, och inte stark heller,  dagarna rusar på, så fort, julen kommer bli jobbig, jag känner det redan nu...

Julen i år är inte god, inte trevlig det är bara Jul !!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar