måndag 2 december 2013

Gryta

Jag är inte någon grytmänniska, alltså, jag äter helst inte gryta, och vet inte riktigt varför det har blivit så,  jag äter det mesta, förutom lever gryta, men Lasse älskade kalops, köttgrytor och sådana långkoks rätter,  och så som slottstek, lammstek osv.
Och jag var och handlade bunkrade upp med Lasses alla favorit rätter, som bruna bönor, kalops, stekt fläsk m löksås, rullader, kyckling, råvaror som jag inte hann ta hand om, rätter som jag aldrig fick tillfälle att laga till honom.
En del slängde jag och en del hamnade i frysen, så igår skulle vi göra just kalops, för bli av med högreven, men då var det strömavbrott, så nu puttrar en kastrull på spisen, och S har dragit till en kompis för sova över..... jahapp då blev jag ensam att äta gryta, jippie !!
eller så har S en veckas middagar klara :-) 

Igår var jag och tittade på en lägenhet i Skarpnäck, jättefin, helt klar att flytta in i, behöver inte göra något alls, med stans största terrass, är bara ett fel,  priset. som alltid.
Är rädd för att de andra lägenheterna inte kommer matcha den här, det var kärlek vid första ögonkast... så fin.
Så nu längtar jag att AB ska komma hem, för jag behöver hennes klokhet och goda råd,  jag har tur att ha så många fina vänner som står vid min sida och hjälper mig, och orkar trösta i oändlighet.
I love you all !!!
Men bjud gärna inte på gryta !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar