fredag 6 december 2013

Snö, idolfinal, osv

Så kom då den första snön yeeh, eller not....
S är på fest, hon var bara hemma och skopade i sig middag,  Hej då mamma, kommer sen !!
Jahapp, det är väl så här det kommer bli, många fredagar framöver,  fast i ikväll tog jag ett glas vin, det har väl möglat ihop där inne i boxen.
Josåruatt, här är det livat värre, någon granne har fest, vi har bott här i huset i över 15 år, med samma grannar, nästan och ingen har knackat på och beklagat sorgen, märkligt  igentligen,  jag frågade en av dem om han kunde tänka sig hjälpa mig med att byta en toalettstol, ja det fixar jag, men han kom aldrig, sen finns det  unga människor som kör Epa traktor ??? i området där vi bor  tror det heter så, jag tycker  de borde förbjudas,  alltid lång kö bakom....
Idolfinal på tv, är helt ointresserad, jag hann se uttagningarna sen kom det annat att fokusera på...
Idag har jag tänkt mycket på den döda kroppen som låg i sängen, som var min Lasse, får liksom inte bort den, men vill man det, glömma hur det var, hur han såg ut, precis då....
Så ser jag mig själv i spegeln, håret är risigt, jaha, blek och glåmig, jag är trasig på utsidan, men mer trasig på insidan.... det är så ofattbart.
Var och handlade idag, tänkte göra  saffrans lax till middag, i kassan på butiken sitter S kompis, jättegulliga tjejer hon och sin syster, hon frågade hur jag mådde, och jag svarade att det går upp och ner, det finns mindre dåliga dagar, och riktigt dåliga dagar, då mannen som står bakom mig, blandar sig i med orden, men så där negativ kan man ju inte vara, man måste tänka positivt !!
Han skulle bara veta, och han kanske ska vara glad att han inte fick laxen i huvudet, men jag är inte sådan, är en lugn och sansad person, plockade ihop mina varor och sa hej då till både hon i kassan och mannen.... kanske man borde ha en skylt på ryggen som talade om att Nej jag är inte sur, jag har sorg, så förlåt om jag inte just ger dig ett leende just nu, eller idag.
Som förr, när änkor bar sorg floor och svarta kläder och hatt, skulle man ha det idag, skulle man säkert få frågan om man var på väg till maskerad....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar