lördag 14 december 2013

Mat

Kan med säkerhet säga att menyn har under dessa 2 månader har blivit helt förändrad, och det är inte till det bättre.... där får jag ta mig i kragen och bättra mig någon gång i framtiden.
Lasse ville alltid ha middag, varje dag, vardag som Lördag, och så blev det, det lagades alltid mat, här hemma, från grunden, husmanskost, allt från kroppkakor, till raggmunk, eller makaroner och korv, men mat blev det, och jag kan inte laga mat för några, går bara inte, särskilt när man stått i ett restaurang kök i många år, ofta fick jag byta kastrull, när det nära på svämmade över.
Kött åt vi mycket, och gärna, men det är inget konstigt då jag jobbat med just kött i många år...
Lördag och Söndagar var alltid en fokus på mat kvällar,  stekar på Söndagen och gärna en grillad Entrecote på Lördagen... gott värre.
Lasse var inte rädd för att prova, som den gången han ville göra egen Bearnaise sås, det tog 3 försök, innan han lyckades.
Men nu orkar jag inte, tar en macka, eller kokar ett par ägg, i stället, S får ta matlådan som blev över,  och det är svårt när hon inte är hemma, äta själv, och det blir alltid framför TVn . So What !!
När vi köpte köttfärs, eller vad som helst som vi la i frysen, Lasse var alltid så duktig och packade om, i fryspåsar, äh jag bara skyfflar in, det fixar sig....
Om jag kunde se honom, så skulle han med säkerhet stå med armarna i kors och skaka på huvudet....
Mat är inte riktigt lika roligt längre, eller just nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar