torsdag 12 december 2013

Hur svårt kan det vara

Att det ska vara så svårt, att byta ett namn på de räkningar som kommer varje månad, som vattenfall, Telia, och boxer, och IF.
Vattenfall, har ringt två gånger, och en då funkade inte, Boxer har skickat FEM bekräftelser, om abonnemang, och två mail, och nu IF då Lasse planerade att byta bort Folksam, eller som de kallas mest Folkskam, så gjorde jag som han förberett, avslutade Folksam och gick över till IF.
Betalade i Nov, 2400 cirkus, husförsäkringen, fick ett tillägg på 890 kr för att jag inte är med i facket, som Lasse var, ska ju endå sälja av, så det får gå nu.
Allt klart... trodde jag tills i dag när jag får ytterligare en faktura på husförsäkringen på ca 2400 !!
Kastar mig på telefon, lätt irriterad, får tala med en kille, förklarar att jag har betalat 1 gång, och 2 gånger, och nu har jag en till, hur mycket ska jag betala ?
Äh nää det ser bra ut, du har betalat det du ska
- så varför har ni skickat en faktura till ?
- äh det vet jag inte ??
- Nähe, tar du bort den då?
-ööö  ja självklart..
Jag skulle inte bli ett skit förvånad om det dyker upp en påminnelse om ca 3-4 veckor,  
Vi kan åka till månen, men vi kan inte få vardagen att fungera på ett smidigt sätt, och alla säljare som ringer om allt möjligt som söker Lasse, hur svårt kan det vara att skattemyndigheten  går ut med ett pling, pm  eller vad som helst, om att en person har avlidit, eller företaget själv gör en koll innan man ringer,  min make dör i telefon varje vecka.
Hur svårt kan det vara....

1 kommentar: