tisdag 3 december 2013

Egen tid eller ensamhet

Att ha möjligheten att välja, är en lyx vad det än rör sig om vin, smycken, kläder, bil eller människor.
Att ha tid, är en lyx, egen tid innan allt hände, var att sitta framför datorn, se en film,  läsa,  idag  är samma tid ensamhet, att inte kunna välja att tillsammans se en film, tillsammans laga en god middag, dela en flaska vin...
Det smakar inte alls att laga middag, öppna en flaska vin, det har till och med hänt att jag ätit direkt ur kastrullen stående i köket, för bli av med det.
Att helt plötsligt bara ha en massa egentid,  att inte kunna välja egentid, eller tillsammans, att det blivit en  lyx att vara tillsammans.¨


2 kommentarer:

  1. Tänk hur det kan bli ... Hu rmna bara räknar ner för att få vara ensam hemma en stund och sen hamna i din sits när man måste vara ensam. Tänker ofta på dig , hur det måste vara. Jag ´värdesätter livet så mycket mer nu efter allt som hänt både mig och dem runt omkring detta år ! I början av nästa år ska jag byta försäkringsbolag , ha mer ordning på papper etc om nåt händer så ska det vara lätt för dem närmaste ! Mamma hade ordnat allt så bra så det var bara två ställen jag behövde ringa så fixade dem allt ! Kram på dig Annie

    SvaraRadera