lördag 30 november 2013

Men va Fan

Två gånger har jag ringt till Vattenfall, för att de ska sätta mitt namn på fakturan, så inget blir fel, och två gånger har de försäkrat mig att det är inga problem, alls vi flyttar över avtalet i ditt namn, bla bla
BULLSHIT,  igår kom ett brev från Vattenfall, där de skriver att eftersom maken avlidit så gäller avtalet till den 30 November, idag, och att de kommer stänga av elen... Hur svårt kan det vara, ta bort L och S sätt dit M och I  två jävla bokstäver, så är allt klart, men nää !!
Lika så med Telia,  fick ett jättefint meddelande här, att det var lätt som pannkaka att ta över gällande avtal, skriv ut en överlåtelse blankett, fyll i och skicka in, det gjorde jag för liksom 4 veckor sedan,
Det tar en sådan fruktansvärt mycket ork och tid att få ordning på alla papper, det är blanketter hit, och avtalsöverlåtande dit, jag mailar, skickar in, ringer, och endå så funkar det inte...

Jag har typ haft ont i huvudet i flera veckor känns det som, varje dag, börjar på natten, tar medicin, släpper för att börja om på eftermiddagen igen, det är väl stressen...
Imorgon är det första advent, tiden går så fort, i vanliga fall, kör jag stora städ och pynt racet, och Lasse gör sitt bästa för att slippa undan, då brukar saker bli gjorda som väntat länge, typ socklar, taklister eller något annat viktigare än just städning..
Men i år, blir det inte som vanligt, jag orkar inte sätta upp julgardinerna, jag kommer inte häller ha gran i år, det var alltid Lasses uppgift, att fixa gran, så de julprydnaderna som jag köpte i New York och Washington får ligga kvar i sin låda,
Men ljus stakar, och dukar och ljus blev det i alla fall, ljusslingan på baksidan, och lyktstolpen fick jag inte i gång,  det får väl vara utan ljus där då,  i morgon ska vi åka och titta på en lägenhet, måste börja med att kolla runt, en stor lottovinst skulle sitta bra nu.
Ikväll var det glöggafton i båthamnen, brukar vara jättetrevligt, att träffa båtkamrater igen, men jag orkade inte, jag ville, men trycket i bröstet och huvudvärken gjorde att jag gick och la mig i stället.
Tänk om man kunde snabbspola fram ett halvår, eller så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar