söndag 3 november 2013

Lat Lördag

Igår hände inte ett smack, jag orkade inte ens klä på mig, jag gjorde ingenting, dagen liksom bara rullade förbi, och så blev det mörkt igen, S och jag satt i varsin soffhörna och kollade på TV, och precis som varje kväll, kom tiden när det börjar bli dags att man ska gå och lägga sig, det är jobbigt, jag drar mig för att gå och lägga mig i sängen som är så tom, jag ligger länge och stirrar in i väggen, eller i taket, även när jag släcker lampan, hur ska jag finna frid, hur ska jag hitta ro, och hur ska jag förstå...
Det låter och knäpper i huset, om natten, ljud som jag inte brytt mig om när Lasse var här, för jag visste att så länge han inte reagerade så var det inget,  och så kom jag på, i natt, vad i gör jag om det kommer in möss, när det blir kallt, någongång varje vinter brukar vi få rigga fällan, för någon liten mus hittat in, shit jag vågar inte "tömma"  en musfälla, hua  jag får helt enkelt slänga allt, fälla med mus, men tänk om musen lever, det har hänt att den slagit igen, och träffat fel, så när jag kom på i natt att jag slänger in fälla och mus på grannens tomt, och låsas att jag inte har någon som helst aning om vem som gjort något sådant !!!
Jag blir lite nöjd när jag kommer på någon bra lösning på ett för mig problem.  
Min brukliga natt bön, om god hälsa för nära och kära, och evig kärlek, har just nu övergått till att lite snö, i vinter och inga möss i hus,  Gud hör bön,  jo tjena, men man måste få ha tron kvar.
Nu är jag inte super religiös, inte alls, bara en liten liten smula, för jag tycker i så fall att Gud är jävligt elak och orättvis, och just nu även en skitgubbe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar