söndag 10 november 2013

Ibland så

Jag och S har varit så duktiga, tre gånger den här veckan, har varit på sopsorteringen och slängt en massa.
Det rensas, sorteras och gås igenom, och så ramlar det in ett mail, från hon som skall göra bouppteckningen, med information om vilka uppgifter och papper som hon behöver, och där står det deklarationenspapper ???
Helvete !!  de har jag rensat ut, rivit isär och kastat bort, vad gör jag nu, syrran ringer, och hon sätter sin sambo på att googla, det måste ju gå att ringa till skattemyndigheten och få kopior, jättebra Mari att du är så himla praktisk, och tanklös....hm dagen efter med posten kommer koden till bensinkortet, memorerar koden och river isär, och alla känsliga papper eldar jag upp i kamin, så jag öppnar luckan och slänger in, då plötsligt händer det, där mitt bland alla sönder rivna papper ligger våra senaste deklarationspapper.... YES YES YES
Och som en smart och händig kvinna som jag nu är ? så fixade jag ihop pappren med teip och tålamod,....
I bland tycker jag om mig själv....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar