tisdag 5 november 2013

Bank och låneskydd

För några veckor sedan, var jag på vår Bank, för att stämma av om div, bankärenden bland annat om vårat låneskydd, om maken skulle avlida, vad händer då ?
Jag fick informationen att vi hade låneskydd på alla våra lån, och att jag särskilt frågade om det var något jag skulle tänka på, nej inte alls, det var bara att komma in så hjälper banken dig.
BULLSHIT BULLSHIT BULLSHIT
Att jag då i måndags får höra att eftersom Lasse tagit ett lån på Lendo, så gäller inte låneskyddet, på Handelsbanken, ???  så inte nog med att  vi förlorat vår Lasse, nu tvingas vi från hus, och hem, för en jävla regel, och visst, det står i pappren vi skrev under 2008,  och inte kollar man sådant, vad som gäller i gamla papper sedan fem år tillbaka, man borde ja, nu gjorde Lasse inte det, och det skulle inte jag heller ha gjort.
Det som retar extra mycket, är att jag var på banken och frågade just om vad som gäller när vi nu har låneskydd, och hon som jag träffade då och var samma som i går, kunde inte svara på någonting, som jag behövde veta, att de har spärrat de konton som Lasse stod för, vid skulder så får maka betala, för att man just är gifta, men jävlar när det gäller konton, då spelar det ingen roll att man är gift..
så med facit i hand, torskade jag ca 700 000 i går, och min plan att köpa mig en lägenhet i det område som jag trivs i, kan jag fetglömma, det kommer bli en etta i Rinkeby för mig och S, känns jävligt deppigt just nu.
även om jag skulle vilja bo kvar i huset, så är det inget alternativ, för jag har inte råd.
Och jag har haft Handelsbanken i hela mitt bankliv, hade hela företaget i Handelsbanken, alla lån, allt sparande, rubbet, och kan ju säga så mycket att vi, jag och flickorna kommer att byta
Fy Fan allt känns skit, men en olycka kommer inte ensam, skulle inte förvåna om jag krockar med bilen....

2 kommentarer:

  1. Men va? Det är ju förjävligt! Stackars er, nu räcker det!

    SvaraRadera
  2. Blir så förbannad... Och ledsen för er skull. Hade nog sympatibytt bank om vi hade haft Handelsbanken.
    Kör försiktigt...
    /Y

    SvaraRadera