tisdag 26 november 2013

Mitt i krysset

Ibland när man fattar sammanhanget, lite fortare, lite kvickare än den som frågar, eller påstår, är som att lägga upp bollen på straffpunkten, och skjuta den rakt i krysset... så himla gott !!
För flera år sedan var vi på födelsedags middag hos goda vänner, och med på samma middag fanns en dryg karl som utmärkte sig, på bordet fanns en liten leksaksbil, vi hade ätit gott, det var vin och säkert goda drinkar, då han säger.
- Du som är blondin, om en bil svänger vänster, vilket av däcket/hjulet slits minst ?? Han tar leksaksbilen och kör en vänster sväng på bordet, karln hånflinar mot mig.
jag som inte hört eller fått frågan förr, kläcker den direkt.
- Reservdäcket i bakluckan !!!
Så pratade han inte med mig mer den kvällen, å så synd, verkligen NOT.
Men fy fan vad skönt det var, mitt i krysset  med en pungspark som bonus...

Idag blev jag bjuden på lunch av min kusin, vi hade en väldigt trevliga timmar, hon behövde köpa lite lim på panduro hobby, i kassan låg en korg med stansar, fanns hjärtan, stjärna, eller en liten ängel, att stansa ut och dekorera julkort med tex, hon trycker till och lyfter, men hur då undrar hon, jag tar ett papper som ligger bredvid, för provstansning,
-  Tryck
Ut ramlar en liten vit ängel  Tadaa!!
varpå hon säger lugnt
- Men finns det bara vita änglar ?
Och där igen, några få sekunder före hon i kassan,  mitt i krysset
- Det beror på vilket papper du sätter in !!  i krysset stenhårt !!!  Gott !!!
Så tokigt det kan bli, när munnen är snabbare än tanken... vi skrattade gott, tillsammans.
Tack kusin för du bjuder på dig själv. I love you !!

2 kommentarer:

  1. Bra där! På de bara Mari! Härligt att kunna skratta mitt i elände och det behöver du! Kram!

    SvaraRadera
  2. tack för den du kära kusin tecknisk har jag ju aldrig varit men nu fick du mej att skratta gott puss o kram

    SvaraRadera