onsdag 20 november 2013

En massa onödig tid

En hel del tid, som i onödan rullar förbi,  tex, banken ringer och talar om att de minsann måste ha ett dödsfallsintyg, det räcker inte med ett intyg att han är död, nej de måste också veta varför och av vad.
Det tog två dagar att jaga rätt på rätt doktor som kan skriva ut ett sådant, så när jag äntligen fick det i min hand, så faxade jag över pappren till banken pronto !!
Min tanke var att snabbt få iväg det, så fixar sig alla lån, papper och konton i ett nafs, så kan jag även dom bocka av på min mentala lista.
Skrev ett förblad, attention och att de skulle lägga ett mail till mig, så jag med säkerhet visste att de mottagit faxet.
Det här gjorde jag på fredag morgon, på måndagen efter, vid lunch tid, lessnade jag, ringde upp banken, men då var det lunch, och hon jag har att göra med, skulle ringa upp mig.
Det gjorde hon flera timmar senare, med orden, Jag hittade just dina papper i faxen???
Nu, flera dagar och timmar senare, hm okej, vill ju hålla mig sams med banken, liksom så jag sa inte vad jag tyckte,  sen säger hon, å så har jag satt okej på ditt lånelöfte,  Notera att jag var på banken den 4 November, och ville veta, hur mycket jag får låna, då jag ska byta boende...Nu talas vi vid den 18 November...
- Jaha, har jag inte talat om det för dig ???
-Näää, det har du inte.
sen malde hon på om ta lånen med sig från huset, och bla bla
Ärligt talat, så undrar jag om hon verkligen kan sitt jobb, känns inte alls tryggt... men å andra sidan ska jag inte bo kvar i den här kommunen så himla länge till.
Men tiden går, dagar, timmar och allt som måste fixas och ordnas, papper hit, papper dit och allt tar så mycket kraft när det drar ut på tiden.

1 kommentar:

  1. Vet precis vad du menar, så himla onödigt att man ska behöva kämpa om allt. Tänker ofta på dig ska du veta.
    Kram Ullies <3

    SvaraRadera