fredag 8 november 2013

Ärenden

I går hade jag två ärenden, första var att åka till volvo truck  center i Södertälje, för snälla och goa TS, erbjöd sig att byta däcken  på bilen, på väg dit, så åker man på gamla Södertälje vägen, vi kallar den för spyvägen, för att den är så kurvig, och man mår alltid illa efter en stund, men men, jag hit the road, liksom, TS tvättade, gjorde ren mattorna, och bytte däcken, men så himla snällt, stod där och såg nöjd ut, och log mot alla karlar som tänkte, typiskt fruntimmer som inte kan byta däck ! och jag skäms inte ett smack  !
Tusen Tack TS, l love you !

Det var sen jag virrade till det, jag skulle lösa lånet på Lendo, men de skickade mig till SEB, och jag hade till och med hittat pappren på lånet från SEB, så jag hastar in på banken klockan 14.50  slänger mig ner till en söt tjej, som undrar om hon kan hjälpa mig, så börjar rabbla om lån och maken som gått bort, upp med papper som styrker att jag är den jag är, körkort, hon slår in Lasses personnummer på datorn, och så säger hon,
 - nää han har inget lån här !
- varpå jag svarar joo det har han
Hon börjar bläddra i pappren och så säger hon, lugnt
- äh du är på SWE bank, du ska nog till SEB, så pekar hon på loggan på lånepappret.
Jahapp, så typiskt mig, Lasse har lärt sig under alla år, att prata inte pengar, lån, siffror med mig, för då åker öronpropparna på, jag liksom stänger av, jag vet det, Lasse vet, barnen vet och min syrra vet..
SEB eller SWE same same typ.
Så på telefon, ringer till SEB som ligger i Handen, någon mil bort, rabblar hela historien igen, fort för klockan är snart 15, då stänger ju bankerna, och hon på SEB, kollar, och så säger hon, men varför går du inte till din bank, så fixar de det här till dig, med ett telefonsamtal ??
- Jaha, det gör dom,
på med luren, springer in på "min" bank klockan 14.58 
Men varför talar de inte om det, när hon ringde från banken i går, att kom in, till mig i morgon, så fixar vi det, plätt lätt, så behöver inte jag gå till olika banker, fixa post eller bankväxel, hit och dit....
och framför allt inte härja med någon annan stackare på SWE bank..
Så nu är det klart, bil/båt lånet är borta, vilken tur att Lasses jobb, hade en försäkring, annars hade det skitit sig totalt, och det får en att tänka, att det kanske inte är så dumt att ha en försäkring en då.
så nu är jag "fattig" igen, det var rätt gott att ha en hög med stålar på kontot.

Sen åkte jag hem, för gud så trött jag var, jag bara landade i soffan, och somnade, jag orkar inte alls så mycket som jag brukar, sen om det är att jag inte kan sova, eller sorgen som gör det , vet jag inte.
För varje dag och varje timme är en kamp, som att gå i gröt upp till knäna, vissa dagar, fungerar det att få saker gjorda, och vissa dagar blir jag sittandes i soffan....
Jag saknar dig så Lasse.

2 kommentarer:

  1. Välkommen

    För att korrekt presentera mig , jag är Mrs fubuch privat långivare jag
    ge lån på 3 % per år . Denna finansieringsmöjlighet är vid din dörr steg , gäller i dag och få snabba lån . Det finns många där ute som vill bilda denna möjlighet och hjälp över hela plan och på samma gång som de inte kan få . men det
    ekonomiska resurser på din dörr och som sådan du inte har råd att missa detta tillfälle . Denna tjänst är att ge
    person, företag , företag män och kvinnor ekonomiskt stöd . Lånebeloppet varierar tillgängligt något belopp som du väljer för mer information kontakta oss via e - post : fubuchloanfirm1@outlook.com

    SvaraRadera
  2. Hej alla,

    Jag är ett privat lån långivare, tillförlitlig, pålitlig långivare, jag gör lån till företag och privatpersoner vid låga och prisvärda ränta på 3%. Letar du efter ett företag lån, personliga lån, bostadslån, billån, studielån, skuldkonsolidering lån, lån utan säkerhet, och riskkapital? Om du vägrades ett lån av en bank av finansinstitut för ett eller flera skäl. Du är på rätt plats för ditt lån Solutions.If intresserade av lånet erbjudandet vänligen kontakta oss via e-post: rllender@hotmail.com

    Invänta dina snabba svar.
    Hälsningar,
    CEO

    SvaraRadera