måndag 18 november 2013

Whiskey

Lasse gillade whiskey, så pass att vi överraskade honom när han fyllde 40 med en resa till Scottland... det blev en succë, och där någonstans hittade jag min favorit, en dag på systemet valde jag mellan flera flaskor, läste alla lapparna, och minsann det blev bingo direkt,  så "min" favorit whiskey Glenmorengie, singel malt.... min flaska, men det var ett ständigt mysterium hemma, för den dunstade i flaskan, var visst en till som gillade den....
och under åren har Lasse samlat på sig en del flaskor, av olika märken och sort, en del gick åt på minnesstunden, vilket Lasse hade gillat... det är jag övertygad om.
Vi köade tidigt några Lördags morgonar utanför systemet, för att få köpa Mackmyra whiskey, skrämde slag på A-lagarna som kröp in 09.50 för att få köpa sitt Rositavin....
så vi har några som står i våran bokhylla, för vi öppnade ju Lasses flaskor, och sparade mina ex.... :-)
Så igår hittade jag en Mackmyra, med en liten skvätt i, och eftersom jag röjer, kastar och går igenom,  så om jag dricker upp skvätten, så kan jag ju slänga en till grej, flaska till....
Sagt och gjort, hällde upp en stadig whiskey,  den var inte god.... kan jag säga, men man kan inte ju hälla ut dyr whiskey i slasken....
Men nu är det en flaska mindre i hyllan "!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar