fredag 1 november 2013

Brev till Lasse

Min Älskade Lasse.
Det är så mycket jag skulle vilja säga till dig, som jag inte hann säga till dig.
Jag skulle ha lagt mig bredvid dig, även när du var inlagd, så jag kunde hålla om dig, precis som hemma.
Jag skulle berätta alla de grejer jag nu måste fixa själv,  vilka beslut jag tar, och varför,  du skulle nog bli irriterad över alla båt tidningar som jag slänger, men kanske lite stolt över att jag faktiskt lyckas betala räkningarna vissa betalar jag två gånger tydligen, eller att jag tar hand om bilarna, om huset.
Jag skulle berätta hur tråkigt det är hemma när du inte är där, fast det vet du redan, har alltid haft svårt att sova när du var bortrest,  hur skit tråkigt det är att inte laga mat till oss, att jag saknar dig, så fruktansvärt mycket,  även när du gjorde mig irriterad, av någon anledning,  jag saknar det också.
Idag kom räkningen från Begravningsbyrån, och listan med alla hälsningar från blommorna, jag skulle berätta för dig om alla fina vänner som vi har, fast det vet du också redan.,
Framför allt skulle jag berätta hur mycket jag älskar dig, för det gjorde jag säkert för sällan, men du ska veta att jag tänkte alltid mycket på dig, och jag kommer sakna dina dagliga samtal när du varje dag ringde mig på jobbet för ibland bara kolla läget.
Älskade Lasse, du kommer alltid ha en stor stor plats i mitt hjärta, igår, idag och i morgon.
 


4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint skrivet ! Jag har kommit på massa frågor jag ville fråga mamma nu och att jag aldrig sa att jag älskar henne oftare. Kram och styrka till dig från mig / Annie

    SvaraRadera
  3. Fifan i helvete så ledsen hag blir när jag läser det här. Och så glad jag är över att du hängde med till Ullared.

    SvaraRadera