fredag 25 oktober 2013

Fina Fina Lasse

Idag höll jag på att börja gråta flera gånger i bilen, det här blir bara värre och värre,  när jag lyckas somna på kvällen, vaknar jag flera gånger av hjärtklappning, läkaren sa att det stress och panik,
 No shit Sherlock !! 
Var ute en sväng idag, för att handla,  på väg hem, låg jag bakom en som inte vågade byta fil, och hur svårt kan det vara, påfarts sträcka, det är bara gasa, så jag hängde mig över biltutan,  kan man inte köra där det är 110 så låt då bli.... sabla mes.
Jag blir arg, jag med, jag är orolig för flickorna, som är arg mer än jag, men jag förstår dem, man är på livet, på orättvisan, på läkare, cancer, på sniglar bakom ratten, på reklamen på tv, på allt....
det går upp och ner, jag måste fråga någon om hjälp att byta toalettstolen, vi har en ny, som aldrig han bytas, och jag har ingen aning om hur,  och jag hoppas och ber om lite snö i år, för det står ett monster i garaget, som heter snöslunga, den kommer äta upp mig levande..... jag minns första gången av två totalt, jag gav mig på gräsklipparen, det slutade att den åkte ner för slänten över muren, och jag efter på rumpan....
Men jag vågar i alla fall, eller mer att jag inte har något val just nu,  jag skulle med lätthet dra täcket över huvudet och inte gå upp förrän det är Mars typ.
Idag pratade jag med Lasses chef,  och minns när vi var över till hans jobb i Augusti, han var så orolig för sitt jobb, om sin plats, och han minsann skulle kämpa och han skulle bli frisk, och så lugn han var efter besöket, hans plats stod kvar och väntade på honom, han visste inte att framtiden var hopplöst borta, hopplöst mörk av sorg.

5 kommentarer:

  1. Åh vilket underbart bröllopsfotografi!

    Mari, jag kan hjälpa dig att handla. Att laga mat också. Jag blir orolig för dig. Panikångest och hjärtklappning är inte att leka med. Jag är bara ett sms ifrån dig. Okej?
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Hej Du får jättegärna komma förbi när du har tid och fika med mig...
    kram Ting kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör jag mer än gärna.
      Jag messar dig så bestämmer vi en dag som passar dig!
      Kram!

      Radera
  3. Det är väldigt tungt just nu..men det kommer att bli lite lättare för varje dag när man har nått botten...livet måste gå vidare hur grym den än där...saknaden kommer att alltid finnas där men det kommer att bli lite lättare för varje dag oavsett hur hopplöst det är just nu.....människan är gjort för att klara av alla motgångar..ni går igenom en oerhört tuff period. Kommande helger, jul och nyår kommer att kännas väldigt tungt...men så småningom kommer ni bara komma ihåg de fina minnen utan den här oerhörda smärtan med tiden...tänker på er 3 och önskar att ni hade Lasse med er..livet är grymt...:-( Man undrar varför vissa människor måste gå igenom dessa svåra utmaningar medans andra går igenom livet på ett räkskal...:-( Tänker på er varje dag alla 3! Varma kramar!! Selma

    SvaraRadera
  4. Ja så är det nog Selma, känns långt dit, jag är så fruktansvärt jävla ledsen hela tiden,

    SvaraRadera