tisdag 29 oktober 2013

Kvällen före

Flickorna är dämpade, så också jag, känner mig så trött, men det gör jag ju varje kväll, men en då svårt att sova,  det jag är rädd för, att jag liksom går på rutin, vet vad som skall göras, och jag gör det, alla papper, hit och dit, planering, mail, telefonsamtal,  men någonstans så har jag känslan att så fort begravningen är över, så spricker bubblan jag befinner mig i, att jag då kommer rasa ihop, eller att jag tappar orken, för att gå vidare ? Det klart jag gör det, går vidare  men hur, kan fortfarande inte förstå att han är borta, jag tänker det flera gånger om dagen.
Och imorgon är sista gången vi säger farväl, undrar hur han ser ut, vi har avböjt att se honom, jag tror inte det har något gott med sig, det  räcker med den bild som sitter klistrad på näthinnan, från      dagen D,  fy fan, ibland vill jag bara skrika, skriva, helvetes jävla fans skit, mitt värsta ord är balle.
Balle Balle Balle !!!
Vi hoppas på extra krafter och styrka, imorgon, Älskade Lasse, Älskade Make och Pappa, vi saknar dig så grymt mycket, ge oss styrka och kraft, imorgon och alla andra dagar som följer....

3 kommentarer:

  1. Jag tänker på dig Mari och jag hoppas du får den styrka och kraft du behöver. Jag är övertygad att många kommer att tänka på dig och finnas hos dig i morgon i någon form, även de som inte finns med dig i jordelivet. Jag kommer att tänka på dig. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att dagen imorgon blir fin och bra för er trots det tunga. Jag kommer tänka extra mycket på er!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Tänker på er och hoppas det blir en vacker dag. Igår var jag på Fonus ... så overkligt att sitta och välja kista tex till mamma. Styrka till er idag Kram / Annie

    SvaraRadera