fredag 4 oktober 2013

Svår och svårast

Det är svårt att gå upp på morgonen, och det är ännu svårare att gå och lägga sig på kvällen.   Jag har svårt att sova, och hur trött jag än känner mig, så somnar jag inte, allt bara snurrar i skallen, varför, hur och om...
Gamla minnen som dyker upp, saker som hänt för länge sedan, kryper fram, saker vi gjort tillsammans, händelser, roliga som mindre roliga, tokiga och obegripliga men framför allt kära minnen.
Vi pratar minnen, med Lasse bara han och jag, men även när han får besök av vänner... vi skrattar, pratar och minns, tillsammans.
Underbart är kort, har fått en helt ny innebörd !!
Det finns så mycket jag vill säga, berätta för Lasse händelser som komma skall, saker som flickornas bröllop, barnbarn, resor vi ska göra, tillsammans, vi, oss, alla...
Dagarna flyter ihop, helt plötsligt är det fredag igen, känns tiden glider igenom våra fingrar, Lasse tappar tiden, hans dagar och nätter, är att ha ont, äta, sova.
 Av 5 dagar den här veckan har jag haft migrän i 4 dagar,  men varje gång jag kliver in till Lasses rum, och han ser mig, så lyser han upp, jag blir varm i hjärtat när han ler mot mig, mitt livs kärlek är svårt sjuk,  men jag kan ta en eller två tabletter så är jag frisk igen....men det kan inte Lasse.

4 kommentarer:

  1. Fina,fina du. Du har det så jobbigt nu och Lasse också:( Önskar jag kunde ta ett magiskt trollspö och bara trolla bort allt ont!
    Det gör ont i mitt hjärta att veta att ni har det så tufft. Många kramar/Jeanette

    SvaraRadera
  2. Tack och kram... ja det gör verkligen ont

    SvaraRadera
  3. Mari...
    Vilken tur Lasse har som har dig, mitt i all den här fucking (ja, det är rätta ordet) skiten!
    KRAM! (Vad hjälper en kram, det är bara ord... men ändå)

    SvaraRadera