lördag 12 oktober 2013

Förstå

Vi är så omhändertagna, vi får besök varje dag, vi får mat, och sällskap, och det är fantastiskt, så för några timmar är det nästan som vanligt, vi får skratta lite, vi minns, men vi pratar inte om framtiden..
Men det är när man blir ensam som man går ner i sin bubbla igen, man tittar på TV men ser inte, man blir sittande i soffan, utan att göra någonting alls, jag tänker på det enorma arbete som ligger framför, begravningen, gå igenom alla hans saker, och kläder, sälja huset, båten, motorcykel.
Det som gör mig irriterad är att på våra räkningar, tex boxer, vattenfall, telia mm det är inte bara att ringa och att de byter ut, Lars till Mari, nää det går inte, utan de väntar in döds intyget, då kommer avtalen att avslutas, och jag måste skaffa ett eget, det är så mycket jag måste bestämma, ändra och  bara att komma ihåg att göra det, känns övermäktigt, vi har alltid varit två, om allt, nu är det bara jag, som måste ta alla beslut, jag som måste bestämma hur det ska bli, jag som bara vill dra täcket över huvudet och gömma mig.
I går tog jag ner tvätten från sträcket, som har hängt där ett tag, jag började gråta när jag stod och vek hans kallsonger, t-shirts, vad ska jag göra med dem, alla jeans, han köpte i U.S.A, som han aldrig hann använda, När ska man börja, ta hand om allt, när är det lagom tid rensa hans lådor, med strumpor,  S är jätterädd för att lägga sig på hans sida av sängen, C sover i hans t-shirts, som hon alltid har gjort, när är det rätt läge att ta av sig vigselringen, hur länge kan man ha bröllopsfotot på väggen,  vad är rätt vad är fel ?
Jag kan inte förstå hur livet kan vara så otroligt elakt och grymt, att jag förlorade mina föräldrar mycket tidigt, nu även min make på tok för tidigt, vågar jag älska någon igen, jag som bara tycks dra död och elände med mig.
Jag kan inte förstå att han är borta, jag vill inte förstå att han inte finns kvar, vad är det jag ska förstå.

2 kommentarer:

  1. Hej Mari,

    Mitt namn är Camilla Tornberg och jag jobbar för Telia, en del av mitt jobb är att se över bloggar där Telia omnämns för att se om det är något som jag kan hjälpa till med.

    Jag vill börja med att beklaga sorgen, en tid som denna vill jag absolut inte att Telia ska bidra till dina problem. Det vi kan göra i detta fall är en överlåtelse av abonnemangen så att de flyttas över till dig istället, det kostar ingenting. Du finner information om detta samt en blankett för det här:

    http://www.telia.se/privat/minasidor/overlatelse/overlatelse.page

    Om du har några funderingar kring detta eller hellre vill avsluta abonnemangen helt direkt så kan du även komma i kontakt med mig via detta formulär så hjälper jag dig vidare:

    http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

    Jag hoppas att du trots allt får en fin lördag och tveka inte att kontakta mig om du funderar på något!

    Med vänliga hälsningar,

    Camilla Tornberg
    Telia Kundservice



    SvaraRadera
  2. Hej Camilla, Tack för din omtanke, och för denna överraskning,
    jag hör av mig till dig om det strular.
    Tack för din omtanke.
    Med vänlig hälsning
    Mari

    SvaraRadera