onsdag 16 oktober 2013

Jefla Kärring

Sedan vi var på begravningsbyrån i måndags, har jag retat mig på kvinnan som tog hand om oss, för det är precis vad man vill, att bli omhändertagen av någon som verkligen gör sitt bästa för just Lasse.
Så idag, skulle vi träffa en ny byrå,  som kändes jättebra, lugn och fin, han fixade nästan allt vi hade önskan om, känns bra och till på köpet var ca 8 000 kr billigare, inte helt fel.
Så på vägen ringde jag upp kvinnan från Ignis, och hon började mala på om att ingen har minsann varit missnöjd, med dem, och ingen har bokat av på 25 år bla bla,  till slut gav jag telefon till AB en klippa, som tog sig ann människan, jösses där gick hon på fel person, hon märkte föresten inte att AB tog över, för hon slutade aldrig att prata.... så skönt att bli av med henne, TACK och lov,

Nu måste jag/vi välja 2 st psalmer, för det måste man när man begravning i kyrkan, tyvärr  och den psalm som jag tycker mest om är  En vänlig grönskas rika dräkt, en sommar psalm, kan man ha det ialla fall ?
Och kan man ha en psalm nu, som mest förknippas med julen ?  vi är ju snart där.
Det är så svårt, det får inte bli tungt, nog är orgel spel tungt nog,  och psalmen ska vara kort,  det finns så mycket vacker musik och sång varför har man sådana måsten, i kyrkan, är det inte dags att kliva in i nutiden....just saying.
Men hur som, så kommer det säkert bli bra..




7 kommentarer:

  1. Ursäkta, men vilken satans idiot. Hur i hela fridens namn är man funtad om man ringer upp en kund som bytt p.ga missnöje och i den situationen ni befinner er i dessutom. Väldigt bra att du bytte, nu har ni chans att få en fin och värdig cermoni utan blippande dollartecken framför ögonen. Mari, du och flickorna var dom som kände Lasse bäst, så jag är helt övertygad om att du kommer göra den här dagen precis som han skulle vilja ha den, så strunta i att tänka på rätt och fel gör det som känns bäst för dig, flickorna och vad som skulle känts bra för Lasse. Förstår dig till 100% att du funderar massor av gånger vad som är bäst och rätt. Kör på er känsla jag tror det kommer bli jättefint. Tänker på er och vill bara skicka en Stor kram /Helena

    SvaraRadera
  2. När min pappa begravdes så spelade vi en countrylåt som han gillade på en cdspelare ! Alla kom fram efteråt och tyckte det var så fint och lättade upp lite. Självklart kan du ha både sommarpsalm och julpsalm ! Mvh Annie

    SvaraRadera
  3. Tack flickor, för er fina ord och råd. kram

    SvaraRadera
  4. Åh nej. Var det min rekommendation? Jag är så ledsen i sånt fall!
    Spela vilka psalmer du vill. Den begravningen jag planerade för ett år sedan spelades Pink Floyd, Nationalteatern och Monica Z. Det mesta är tillåtet.

    SvaraRadera
  5. Hej, vi gick till ignis i handen, den kan man vara utan, helt. Nu är vi nöjda med ABC lilla begravningsbyrån,
    vi kommer ha egen musik, men man MŨSTE ha 2 psalmer också, tyvärr.

    SvaraRadera
  6. Jo, det där med psalmerna känner jag till. Men ta två stycken som du tycker om. En vänlig grönskas är ju jätte fin.

    SvaraRadera