torsdag 3 oktober 2013

Vänner

Det är helt otroligt vilka fina och fantastiska vänner vi har, hur det ställer upp, bryr sig, vi är verkligen rörda av all kärlek vi har fått.
En sa - om jag var så sjuk som Lasse, skulle jag vilja att du tog hand om mig ! Så härligt att få höra,  många har erbjudit sin hjälp med praktiska göromål, och så var det redan för ett år sedan då allt det här började, när Lasse gick igenom sin stora operation.
Men av egen erfarenhet,  det är lätt att erbjuda sin hjälp, och när jag väl sa att nu behöver jag hjälp, då var det oj så jobbigt, är du säker på att "jag" behövs, ring senare om min hjälp verkligen behövs...
Jag har fått kritik för att jag trycker bort samtal, jag har fått höra att Lasse ligger väl inte och shåpar sig, upp och hoppa nu, jag har fått höra sitt inte hemma, ut och träffa någon, jag smsa dig, men du har minsann inte svarat....
En del av mig, skulle vilja säga ifrån, skrika att du får du ge dig, lägg ner, dra åt pipan, men jag har inte ork och energi att lägga sådan energi på människor som inte har vett att förstå. De är bara en liten liten del ibland alla andra vänner som gör så otroligt mycket.

Erbjud inte din hjälp om du inte är beredd på att verkligen ge den !

Vänner som man trodde skulle finnas där, vänner som stod en nära, har tagit ett steg bort, och vänner som tagit ett stort steg närmare, verkligheten är inte alltid som man tror.
Jag är så tacksam, och rörd för alla som finns för oss, det är verkligen fantastiskt, vi älskar er alla !!

2 kommentarer:

  1. Hej Marie! Äntligen kan jag skriva har inte lyckats förut.... Ja vad säger man, är väl inte så bra på att uttrycka mig!
    Tänker på ER och ta hand om varandra!
    Marie du är helt fantastisk så mycket kärlek.
    Många kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lotta
      tusen tack, jag vet, det är svårt att hitta orden, men det finns inga fel ord, att höra av er är värmande... kram till er alla. Mari

      Radera