lördag 26 oktober 2013

Lördagkväll

Det är kväll nu, S har dragit till kompisar, precis som i går, och eftersom jag har o ordning i hård disken (huvudet) så när jag tänker efter, vad gjorde jag förra veckans fredag och lördagkväll, och jag har ingen aning, minns inte alls, men jag minns att jag i går kväll precis som i kväll, sitter ensam i soffan, och inser, att jaha,det är så här det kommer kännas nu, soffan känns med ens jättestor och tom, ingen att snacka med, ingen att skåla med, dela lite vin, eller ta en söndags stänkare med, det var min och Lasses grej, att ta en bara en drink på söndags eftermiddagen, innan middag,  lite mys, på slutet av helgen....
Det blir inte av att jag häller upp ett glas vin, när det bara är jag här, jamen skål påre gojan !! Näpp,  och i natt ska man skruva tillbaka klockorna,  vår köksklocka sitter så högt upp, att jag inte når den även om jag står på den högsta stolen vi har, även om jag skulle ha mina högsta klackar på mig, så den får gå på sommartid, det är inte hela världen.
Känner mig ensam, men samtidigt så orkar jag inte prata med någon heller,  orkar inte ha någon här, eller åka till någon, , och jag orkar inte gå och lägga mig, och inte orkar jag gå upp på morgonen, jag befinner mig i ingemansland...
Men vad orkar jag då, jo jag städar, plockar, säljer på blocket, slänger och rensar, ibland orkar jag laga mat, nu har jag S levt på hamburgare i två dagar, två minuter på varje sida, lagom typ.
C hon tog två resor med jobbet, det är bra, att hon orkar, själv orkar jag inte tänka på mitt jobb, fast jag borde, bara vi kommer över begravningen, får hjärtklappning bara jag tänker på den, hur kommer det gå, hur kommer flickorna ta det här,  orkar inte tänka....

1 kommentar:

  1. Åh Mari, jag har inte haft din sorg, men allt det andra.... Hur väl känner jag inte igen mig i det??? :( Klen tröst, men det blir bättre... Sorgen, saknaden kommer alltid att finnas, men orken kommer tillbaka, så småningom. Kramar
    //Y

    SvaraRadera